L'Acadèmia > Detall Activitat
imatge entitat
Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears 
L'il•lusionisme com a mitjà de comunicació

Dies 9 i 23 d'octubre i 6 de novembre de 2010

Observacions: Direccció acadèmica: Francesc Andreu Sabadell ( Màgic Andreu)

Dirigit a:
Professionals sanitaris en general i específicament a Metges Pediatres, Metges de Família i Diplomats d'Infermeria

Objectius:
- Generals: Proporcionar noves eines que facilitin la relació entre el metge i els seus malalts, especialment em el cas dels pacients més fràgils i indefensos, com podem ser els nens afectats de malalties greus.
- Específics: Aprendre a utilitzar diverses eines que afavoreixin la relació amb el malalt, com són:
- L'expressió
- La intercomunicació
- La utilització del llenguatge i la modulació de la veu
- Les tècniques de la mirada
- La modulació de preguntes i despostes
- La utilització de l' il•lusionisme com a eina de comunicació

Activitat Acreditada pel CCFCPS amb 2,9 crèdits

09-10-2010 | Sala 1

09:00 - 10:15 Comunicació

Utilitzar la nostra expressió com a mitjà de comunicació per apropar-nos de forma més directament al pacient.

10:15 - 11:30 Conversa

Conversa amb el pacient tenint en compte el seu llenguatge i les seves característiques personals.

11:30 - 12:45 Intercomunicació

Enllaçar la nostra conversa (transferència i contratransferència) pregunta-resposta

12:45 - 14:00 Interval de confiança

Tècniques per anivellar la nostra confiança amb el pacient.

23-10-2010 | Sala 1

09:00 - 10:15 Control del temps

Exercicis sobre "temps - espai" entès com a unitat, amb la finalitat d'eliminar els compassos d'espera

10:15 - 11:30 Control de l'espai

Aprenentatge de l'ús del nostre espai en relació amb la confiança del pacient.

11:30 - 12:45 Llenguatge i modulació de la veu

Com desenvolupar el llenguatge adequat per a cada pacient en relació amb la seva personalitat, edat, vivències, etc.

12:45 - 14:00 Tècniques de mirada i actitud pregunta - resposta

Relació de mirades, Comunicació no verbal, Adequar les preguntes i respostes en relació amb l'edat i l'esat anímic en què es troba el nostre pacient.

06-11-2010 | Sala 1

09:00 - 10:00 La por del paient infantil

Estudi de tècniques d'actitud i previsió per actuar davant la por del públic infantil respecte al metge i al personal sanitari.

10:00 - 11:00 Memòria -arxiu = simpatia -apatia

Treball sobre la importància i el desenvolupament de la nostra simpatia vers el pacient i la influència que aquesta simpatia pot tenir en la seva memòria - arxiu

11:00 - 12:00 Jocs d'il·lusionisme en general (no cal habilitat)

Una de les bases d'aquest apartat és el desenvolupament i l'aprenentatge de diversos jocs d'il·lusionisme basats en objectes quotidians i de gran impacte per al nostre públic. També desenvoluparem els anomenats efectes sorpresa amb un final increïble.

12:00 - 13:00 Desenvolupament de l'exercici pràctic

Casos pràctics sobre els temes tractats

13:00 - 14:00 Avaluació de l'exercici pràctic amb visualització dels vídeos enregistrats

Visualització dels vídeos enregistrats